Wednesday, November 14, 2012

No shave november

Mitte, et ma oleks otsustanud maailmaga popkultuuriga kaasa minna ja ennast mitte raseerida. Kannatan lihtsalt kroonilise pealkirja-vaeguse all. Vahepeal on päris palju uut juhtunud. Ma tegelen hoolega oma diplomitöö kirjutamisega, käisin happekoorimises, ostsin uue sirgendaja, tegin oma käekarvadele pleegitamist, hakkasin ise tegelema keratiinhooldusega, mängin kõvasti jälle pokkerit ja võtan jõudsasti juurde. 

Pühapäeval käisid minu juures õppimas kaks koolikaaslast, kellel oli vaja mingeid inglise keelseid asju tõlkida. Noo why not?! Muidugi tulge! Kui nad nende 10 leheküljeliste puidutehnoloogia diplomitööde kokkuvõtetega kohale jõudsid, vajus mul töll maani :D Ma pole ELUSEES ennast nii rumalana tundnud. Tegin mõlemad tööd ära, aga ragistasin niiiimoodi ajusid, et midagi hullu! Ma panin mingitele masinatele nimesid ja kirjutasid männi ja kuuse tüve ning kännu tihedusühikutest; millist kasu saab kahetasandilise sisselaskega puukoorija uuendamisest paralleelsööduga masinaks jne :D See oli ikka täielik chinese minu jaoks. Eriti hull oli see, et kuna ma ei jaga sellest valdkonnast mitte midagi, siis ma ei teadnud isegi eestikeelsete sõnatõlgete tähendusi ning paralleelselt telefoni- ja internetisõnastikuga oli alati lahti ÕS ja google :D Kogemus omaette!

Selles postituses räägin ma aga oma lõputööst. Eile käisin koolis kaitsmas oma laiendatud kava. Sain positiivset tagasisidet ning tundus, et enamusele mu idee meeldis. Selleks on siis Võru-, Valga- ja Põlvamaa taaskasutuskaupluste kaardistamine. Esmalt küsitlesin inimesi nendes piirkondades, et teada saada, kui palju neid nö kaltsukaid ikkagi on. Kokku sain neid ligi SADA! Neid on ikka MEGApalju, kuid kahjuks nende paikade residendid isegi ei tea, kui palju neid täpselt on või kus kohas nad asuvad... Uurisin nende piirkondade palgamäära ning küsitlesin inimesi, kui palju nemad nt garderoobikaupadele kuu aja jooksul raha kulutavad. Summar varieerusid 50 ja 350 vahel (leibkonniti)!! Need olid siis inimesed, kes pigem ostsid kauplustest uusi asju, kui jalutasid taaskasutuskauplusesse. 

Hetkel on kõik uuringud-küsitlused läbi ning hakkan kokku kirjutama teooriat ning andmeanalüüsi. Siiski võtan enne aja maha (sest ma näen juba unes neid müüjaid ja riideid ja silte 'uus kaup'). Tegelen praktika-asjade ja lõputööga täistuuridel alates järgmisest nädalast. 

Täna sõitsin oma superlaheda fotograafi-pliksi Marisega läbi Valgamaa poode. Intervjuude suhtes kõige ebaõnnestunum päev kuna paljud müüjad ei räägi eesti keelt ja paljud keeldusid kohe ning näitasid meile viisakalt ust. Meid see aga ei heidutanud kuna leidus palju-palju toredaid müüjaid, kes olid info suhtes väga lahked. Paljud kartsid diktofoni ning kaamerat, kuid juut nagu ma olen, suutsin nad ikkagi ära moosida. 

Kokkuvõttes võin öelda, et suurem jagu inimesi saab aru, miks on taaskasutus vajalik ja hea, kuid paljud poeomanikud rääkisid, et ega nad seda taaskasutuse-asja muidu ei ajaks, kui rahapuudus ei pitsitaks. Ostavad riideid uutena poest (omades ise taaskasutuskauplust) kuna 'ennast on vaja ikka hellitada'. Kurb.

Happekoorimisest kirjutan ma siia siis, kui olen teist korda kaa käinud kuna prg on nahk TÄIEGA JUBE! Mul tekkisid kaks sellist vistrikku, mis lausa VALUTASID! Ausalt. Ma lihtsalt pidin need ära pigistama, sest mul oli pool molli nii valus nagu oleks kuvaldaga seitse korda vastu vahtimist saanud!

Sirgendajast kirjutan kaa, aga kahjuks mul pole väga mingeid pilte eksponeerida kuna 90% mu juustest on pulksirged, siis pean mõne lokilamba kinni püüdma, et before ja after pilte näidata. 

Järgmise postituse teen aga karvapleegitajast (ma ei tea, kas see on normaalne eestikeelne sõna :D). 

Jällenägemiseni,
AwesomeKitty


4 comments:

  1. Kuidas sinu lõputöö teema ja õpitav eriala seotud on?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eks tänapäeval on see taaskasutus ja üleüldse öko-teema väga popp - seda ka turismis. Oleme palju õppinud igasugu keskkonnakaitse asju ja ökoturismi jne ning leian, et meie taaskasutuskauplused Kagu-Eestis on VÄGA hea turismimagnet! :) Seega - turismikorralduse poolega on side täitsa olemas. Seda, et ma toitlustuskorralduse poolega iial tegeleda ei taha ning ennast sellega ei seo, olen ma maailma algusest saadik teadnud :D

      Delete
  2. anna mõni idee sama eriala lõputööks:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jätka minu tööd - ma püstitan kaks uurimisprobleemi, millega saaks tööd teda:
      1. Kliendirahulolu Kagu-Eesti taaskasutusturuga
      2. Üliõpilaste või juhuslikul valikul leitud küsitletavate hoiakud taaskasutuse suhtes

      Delete

There was an error in this gadget