Friday, September 14, 2012

KARJALA PIRUKAS JA KAMAVAHT!

Minu all-time favourite magustoit on kamavaht. Ma ikka vahetevahel seda kodus teen. Eile mul oli aga täiesti kreisi Karjala piruka isu. Mul polnud AIIIMUGIIII kuidas seda teha ning kuna mu läpakas on hetkel kahjuks katki (netti saan vaid töö juures ning telefonist), siis mõtlesin, et tühja kah - ragistan ajusid ja mõtlen retsepti välja! Panin vist liiga palju kuumust - 230 kraadi ning tänu sellele kõrbesid ääred veits ära, mille pidin hiljem lihtsalt ära lõikama. Välja aga kukkus väga hea - issi kiitis ja kõht kiitis. Tegin kaks pirukat, et täna koju saabuv emme samuti süüa saaks:) 

Kamavahtu teha on ülilihtne - vahusta vahukoor hästi kõvaks ning sega hulka hapukoor või kohupiimapasta. Lisa kama maitse järgi ja voila! Mina armastan eksperimenteerida ning eilne kamavahu-magustoit valmis siis nii:

1. Purusta desserdikaussi kaks Digestive küpsist.
2. Vala peale 4 cl kreemilikööri. (mina kasutasin mingit tiramisu maitselist)
3. Tõsta lusikaga peale kamavaht.
4. Tõsta kaks lusikatäit maasika toormoosi kõige kupatuse peale.
5. Kaunista vahukoore, maasika ning piparmündilehtedega.

Karjala pirukad valmisid nii:

1. Lõika porgandid väikesteks viilakateks ning pane keema.
2. Keeda riisi, vee ja piimaga riisipuder. Maitse järgi lisa ka soola. Tõsta puder veidi enne valmimist tulelt ning jäta kaane alla valmima. 
3. Lõigu suitsuliha pisikesteks juppidega.
4. Valmista tainas veest ja rukkijahust. Lisa maitse järgi soola. Tainas peab jääma hästi kõva, kuid vormitav.
5. Kui porgandid pehmed, võid nad hetkeks blenderist läbi lasta.
6. Lisa valmis riisipudrule purustatud porgandid ning suitsuliha ja sega!
7. Tainas rulli täpselt selliseks nagu hakkaksid tegema piparkooke. (Mina tegin suuuuured pirukad)
8. Tõsta puder taignale ning vormi kokku ääred. 
9. Pane pirukad ahju 200 kraadi juurde ca pooleks tunniks valmima.
10. Kaunista näiteks peterselliga:)

Voila! Naudi oma Eesti-Soome rahvustoite! :))

Teie rahvuslik,
AwesomeKitty

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget