Friday, August 31, 2012

Baltimaade ringreis 2012

Käisin siin vahepeal ühel üsna kreisil tripil. Nimelt käisin oma lossirahvaga kolm päeva mööda Lätit ja Leedut trippimas. Nägime miljonüks lossi ja mõisat ning saime palju häid ideid, kuidas oma koduloss ilusamaks muuta. 

DAY 1
Ärkasin hommikul üübervara, et jõuda Valka solli, sest ma olin ikka täielik maksahaige kana. Startisime ennelõunal Valgast Läti poole. Esimesena jalutasime Kovaliina lossipargis. See oli mingi ülisuur ja väga kena park. Kohati oli see veits lagunenud ja täpselt ei saanud aru, kuhu võis sisse astuda ning kust pidi eemale hoidma. Ma jalutasin sisse mingisse majja, mis tuli välja, oli mingi naise sibulakuivatuskoht hoopis. Klõpsisime esimesed turistipildid ja sõitsime edasi. Järgmine peatuspaik oli vana viikingite küla ning Āraiši järveloss. Koperasime vanades viiikingimajakeste rekonstruktsioonides. Poisid ronisid mööda lossivaremeid. Järvelossi juurest startisime Siguldasse, kus käisimed köisraudteel. Ma olin hirmust kange. Literally! Vaade oli mudiugi ilus, aga ma olin täiesti kindel, et me prantsatame sealt lihtsalt alla. Ženja hoidis mind kõvasti kinni ja veidi isegi hakkas parem. Siguldas külastasime veel Turaida lossi, kus lasime vibu. Mina lasin kõige hullemini. Nii mööda, kui annab veel lasta. See oli megaraske! Ma polnud kunagi enne vibu käes hoidnud, seega polnud erilist ettekujutust. Ragulkad ei lähe vist arvesse eriti :D

Õhtuks jõudsime Livu veeparki, kus me Ženjaga hullasime ja panime niisegast :D see oli nii fun! Mingitest kamikaze-torudest alla lastes juhtus mul muidugi õnnetus ja jõudsin alla ilma bikinitopita :D Ma mingi ukerdan ja naeran täiesti kõrist seal, üritan oma paljaid tisse varjata ja mingi veepargi töötaja undab, et 'step aside..come here..away from the slide please..step aside, please'. Ma mingi wtf, las ma nüüd panen endale enne midagi selga, kui veeparki lapsi hirmutama lähen :D Jõime vesibaaris kaks kokteili ja hiljem mõnulesime mullivannis. Meie kõrvalasuvas mullivannis (mis oli meie omast umbes 50 cm), kaks inimest lihtsalt tegelesid sugueluga. Me lihtsalt istume mingi. Lapsed alates 11st eluaastast ja vaatame, kuidas mees ja naine lihtsalt teises vannis seksivad.. :D OMG

Majutusime Nemo kämpas, kus täpselt meie saabumise päeval oli AirBalticu suvepäevad. Rein valmistas meile süüa ja mina hakkasin oma Malibut manustama. Sõime-jõime kõhud punni, panin meigi peale (kusjuures õpetasin Mihklit ja Ženjakat, kuidas ja millega tüdrukud ennast mukivad:D) ja läksime diskole. Pidu oli superlahe ja rahvast oli murdu. Meilt küsiti, kas me oleme cabin-crew. Oleks võinud luisata, aga me ütlesime, et me niisama turistitame :D Ma jõin ennast jumala lõbusaks ning hiljem liitusid peoga ka Rein ja Kristjan. Kristjan kaotas ära oma Kupi-sõrmuse ning oli suht pahas tujus. Meie juures tantsis üks ulmearmas kutt ja ma Ženjale ütlesin, et issand, kui armas mees :D Mingihetk läks Ženja midagi tegema kuskile ja oh seda imet - see sama hotness monster tuli minuga rääkima. Kahjuks ta ei osanud hästi inglise keelt ja meie kümne-mindisest vestlusest midagui eriti välja ei tulnud, sest ta constantly röökis mulle kõrva: 'AAAAR JUU VANNN??? AAAAR JUUUUU VANNNN????'. Ma ei saanud kahjuks aru, mida ta seletab. Ženja pärast ütles, et ilmselt ta tahtis teada, kas ma olen peol üksi. Ženjakas oli mures, et ta on mul täiega cockblock, aga minumeelest oli meil temaga nii lahe, et mul oli täiesti savi sellest. Seal tehti veel igasugu mänge - nt Limbot. Nendest me osa ei võtnud ja läksime üsna varakult tuttu ära. Varastasime veel kringlit kaasa, kui peolt lahkusime :D Me armastame süüa!!!

DAY 2

Alustasime oma päeva mõnusa Reinu valmistatud hommikusöögiga ning läksime peahoone juurde kohvijahile. Lõpuks istusime Kristjani ja Karliga päikse käes, jõime kohvi ja suitsetasime, pead eilsest veel haiged. Kristjan oli tegelikult veel täiesti purjus :D

Startisime Nemost hea tuju ja täis punuga. Esime peatus oli Miitavi loss. Seal oli praegu mingi ülikoolihoone. Põllumajandusülikool. Jalutasime seal sees ringi.. See oli ikka superkena. Tekkis tahtmine endalgi põllukaks hakata! :D Teine peatus oli Rundale loss, mille arhidekt oli eelmise lossiga sama. See oli maailma kõige ilusam koht, kus ma käinud olen. See loss oli nii haigelt suur ja ilus, et võttis lausa ahhetama! Jalutasime ringi ja mõtlesime, kuidas see loss küll koju kaasa võtta. Sõime lõunat lossikeldri kohvikus ning tegime elu mõnusaima jalutuskäigu lossi meeletus aias peenarde ning purskkaevude vahel. Ohhhh.. Siiamaani igatsen seda kohta. Seal juhtus mul aga õnnetus. Kristjan, kuradi raibe, ei oska vett juua ning pani mu kotti veepudeli, millele tema meelest kork peale ei käi. Tänu sellele oli mu kotis mitu sentimeetrit vett ning kogu mu rahakott läbiligunenud. Raha oli märg - aga tühja sellest. Selles rahakotis olid kahe aasta jooksul kogunenud mälestused erinevatest inimestest ja kohtadest. Ma olin niiiiii kuri. Õnneks ma pole pika vihaga ja leppisime Kristjaniga üsna kiirelt jälle ära.

Rundalest startisime Ristimäele. Selles kohas on niiiiii meeletu energia, et ma ei suuda seda sõnadesse panna. See koht oli täiesti AMAZING! Panin sinna risti oma kallile Andreile ja imetlesin seda meeletut mäge. Huvitav oleks teada, kes ja millal pani sinna päriselt esimese risti. Sõime seal ka jätti ning jõime kohvi. Kusjuures Leedus on kõik meeletult odav. No see on ikka täiega kreisi! Kohv maksis 60 eurosenti. Täna ei leia Eestist parima tahtmise eest kuskilt turistiatraktsiooni kohvikust kohvi, mis maksaks alla 1,5 €.


Õhtuks jõudsime Palangale. Majutusime mingis Tilulilu Villas. Ma ei mäleta nime, aga päris mõnus pisike koht oli. Saime õhtul veel süüa, kasida ja oma kaubandusliku välimuse taastada ning asusime linnapoole teele. Meie kamp jalutas esmalt promenaadil, kus tegime pilte ja nautisime pmst tornaadost ilma. Edasi läksime kõik lahku. Mihkel läks Reinu ja Nastjaga pubisse. Heili, Karl ja Kenter shoppama ning mina Ženjakas ja Kristjan alguses shoppama ja pärast jooma. 

Meie õhtu lemmiklauseks kujunes 'Do you serve Hot shots?'. Sest me saime seda vähemalt viissada korda küsida. Mitte kuskil ei teadnud keegi mitte midagi Hot shotist. See oli täiesti esimene kuulmine. Me tahtsime Kipaga teha mõned hot shotid, et tähistada meie reisi, aga me seda teha ei saanudki.. BÖÖÖ! Platseerusime maha De Cuba nimelisse restosse, kus tellisime mingit kohalikku jälkust, mis kandis nime Palanga. ÖÄK! Siis mõned Jäägrid, Malibud ja rummid. Mina käisin vahepeal poes ja ostsin mingi kohaliku Jägermeistri taolise asja nimega 999. Seal poes lihtsalt reaalselt polnud mitttte midagi osta. Ainult viina pmst.. Ma olin lõpuks jälle jumala lõbus. Lõpetasime õhtu tegelikult üsna vara - pärast südaööd. Sõime mingit ülihead Kebabiwrapi, mis oli nii suur, et sellega oleks kogu Palanga vist ära söötnud.

DAY 3


Sõime Palangal hommikust ning asusime üsna varsti teele. Esmalt külastasime Kopgalise meremuuseumi ning käisime seal merilõvide tsirkuses. Vahepeal sadas hullu padukat, kuid kogu reisi vältel jäime tegelikult täiesti kuivaks. Tegime tuulest viidud pildikesi ning sõitsime Juodkrante nõiamäele. Need puuskulptuurid olid  nii lahedad. Kui mul poleks eelmisest päevast nii paha olla, siis oleks mul kindlasti palju funim olnud.

Pärast nõiametsa külastust sõitsime linnast välja kõrbematkale. See liivaväli meenutas täiega Piusat, aga no umbes nii seitsemiljonit korda suurem :D Üleval mäenõlval oli täpselt selline tunne nagu oleks Kodus&võõrsil sarja sattunud! Sõitsime veel välja Nidasse, kus sõin oma elu kõige maitsvama Ceasari salati. Läksime Kristjaniga suveniire otsima. Leidsime muidugi neid väga vähe, aga see eest viisin isale koju palju õlut. Mu isa nimelt kogub erinevaid õllepurke, millest on kogu üks sauna sein juba! :)

Mõned me hulgast käisid suplemas ka Laulvatel liivadel, kuid mina külmetasin lihtsalt nagu hull oma mäejopega. Siiski tegin varbad märjaks - õigemini sain märjaks kogu kleidi kuna lained olid ülisuured!

Sõitsime koju pmst ühe jutiga. Tegime peatuse vaid ühes bensukas, kus varustasime end igasugu magusa ja ebatervisliku kraamiga. Koju jõudsime kolme paiku öösel. Nii väsinud ja vastik oli olla. Hommikul aga asusime kõik jälle tööle.

Kokkuvõttes oli reis superhüpermõnus! Ma armastan oma lossi, oma lossirahvast ja see tripp nendega oli ülimõnus! :)

Teie rändaja,
AwesomeKitty

8 comments:

  1. Tahtsin küsida,et mis sa Võrumaa Kutsehariduskeskuses õpid? Kuidas õpetajad seal on? Lähen ise ka sinna see aasta õppima ja tahaks teada:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mina õpin veel pool aastat 'turismi- ja toitlustuskorraldust'. Õpetajad on väga tsillid. Ma soovitan VÄGA soojalt seda kooli kuna sa saad kõrghariduse tasuta. Lisaks makstakse sõidutoetust nendele, kes käivad kaugelt, kui Võru vald ning hea õppisime eest premeeritakse 60-eurose stipiga. Ühikakoht maksab 40-60 eurot kuus (selle sees lahe tuba ühes kolmest ühikast, tasuta internet ja kommunaalid). Ühikatädi annab sulle (kui tuled pärast keskkooli) välisukse võtme - saad elada oma elu täpselt nagu oma korteris. Õppimise poole pealt veel nii palju, et absoluuuutselt kõigega tullakse vastu. Sulle antakse võimalus õppida väga palju - sa kas kasutad seda või mitte. Kui sul on vähegi viitsimist, saad kõigis ainetes läbi. See kool pole nagu iga teine ülikool - sa oled isiksus ning õpetajad on pigem sõbrad, kui karmid professorid! :) Sa teed väga õige valiku, astudes VKHK'sse. Hea kool kogu eluks;)

      Päikest (#)

      Delete
  2. Tore kuulda. Olen kuulnud et õpetaja Irja Lehemets on selline rangem. Oskad sa temast midagi rääkida? Ja pikad koolipäevad tavaliselt olid?

    ReplyDelete
  3. Irja Lehtmets on SUPER õpetaja. Kõige toredamad õppejõud ongi tegelikult äri õppetoolis:) (See puhtalt minu arvamus). Irja on selline lahe inimene, et teda kas vihatakse või armastatakse. Ta on vb liiga hea, et siin, Võrus, olla. Minu lemmikud õppejõud ongi Irja, Hillar, Henn ja Merike :) Minu meelest siin koolis mingeid hulle õpetajaid polegi - mõned lihtsalt veits omamoodi. See ju tegelikult igal pool nii :)) No worriez! Koolipäevad olid esimesel aastal ca 8-15. Teisel aastal oli umbes 2-3 loengut päevas ja paljud reeded vabad. Kolmandal aastal oli nädalas umbes 7-8 loengut. Vahepeal juhtus ka nii, et kool oli vaid kahel päeval ja nädala loengumaht nt 4 loengut:D Nüüd, viimasel aastal kirjutame ainult lõputööd ja oleme lõpupraksis. Üheks päevaks saan veel koolilapseks vaid.

    ReplyDelete
  4. Äkki räägid vene keele õpetajatest ka ?

    ReplyDelete
  5. Hahahaha :D Anna-Nurija! Ta on VÄGA venelane. Ta on superlahe õpetaja - tegelt kaa! Tal on sada tõekspidamist, millest ta kinni hoiab ja palju traditsioone, mille järgi ta elab. ta on niiiii tore. Mina, kes ma pole kunagi vene keelt õppinud, sain lõpuhindeks C! Ma oskan siiani öelda mingi neli sõna ja ei saa mitte midagi aru. Mul pole selged isegi tähed. Temaga saab läbi, kui sa näitad ise, et sa tahad õppida. Ma tõesti tahtsin ja pusisin kõik tema antud ülesanded ära. Tal on mingi töövihik ja õpik välja prinditud lehtedel, kust te loete ja õpite sõnu ükshaaval pmst - ta õpetab täiesti järk-järgult kõike. Te õpite pähe ka mingeid luuletusi ja kirjutate igal aastal oma suvest, perest ja kooliteest :D Ära karda, ta on supersweet ning harjunud, et 80% koolist on tema juures alati järelvastamises :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Järelvastamine kolmapäeval neljanda loengu ajal :D Õpi see juba pähe :D

      Delete
  6. Kahju siis et mulle Anna-Nurija tundi ei anna. Keegi teine oli

    ReplyDelete

There was an error in this gadget