Friday, May 4, 2012

Kuidas saada üle purunenud suhtest ja ravida murtud südant? + Mida mitte teha murtud südamega?


How to fix a broken heart
Elasin üle hiljuti purunenud suhte ja olen nüüd in a progress, et süda jälle terveks saaks. Eks alguses olin koguaeg nagu sibulat tükeldamas – pisarad olid kerged tulema iga laulu, filmi, koha või kasvõi tuttava lause peale. Mälestused teevad küll mõniaeg haiget, kuid hiljem saab neist miski, mis naeratuse näole toob. Muidugi on harjumatu, et kellelegi justkui pole hommikul saata sõnumit: ’Tere hommikust kallis, armastan sind!’, aga suuna kõik need tunded oma perele ning sõpradele, kes võibolla sinu suhte ajal tahaplaanile jäid. Minul õnnestus kahe nädala jooksul olla kaks korda murtud südamega. Nutsingi kõik oma pisarad esimesel korral ära ning sain siis, kui suhe päriselt läbi oli, juba paranemisfaasiga tegeleda. Õppetund – kord lõpetatud case las kogub tolmu ahriiviruumis, see on fakt. Sa ei näe ju politseinikuid juba lõpetatud mõrvajuhtumit uuesti uurimise alla võtmas. Karo vastas eile Soome keele õpetajale tema küsimuse peale ’miks te kõik sinna tahapinki ronite?’, et ’meile ei meeldi selja taha vaadata, sest minevik on möödas..’. Ja nii ongi! Move on with your life:) Nüüd saad sa ju nautida kõiki vallalisele omaseid eeliseid.

Esiteks sa saad jälle flirtida ning tunda end ihaldusväärsena. Tee seda mõnuga ning tunne, kuidas enesehinnang sinu egomeetril paisub. 
Teiseks heaks on muidugi see, et kui sa ei taha oma jalgu raseerida, siis lihtsalt ära tee seda. Sul pole mingit põhjust kodustes tingimustes Venuse reklaamtüdruk olla. 
Sa ei pea arvestama mitte kellegagi peale iseenda – oled iseenda peremees ning sulle kuulub troon! Sa teed süüa siis, kui sa tahad – ja seda MIDA sa tahad. Kui sa otsustad, et tänane õhtusöök toimub kell 22 ja selleks on karamellijäätis ning popkorn, on see täiesti OK! Sealjuures saad sa vaadata nii palju chick flickse, kui süda lustib. Awesome, right?
Sa saad pidudel tantsida jälle nagu vallaline ning kanda seda liiga suure dekolteega toppi, mis terve suhte kapis nukralt sind ootas. 
AEG! Sul on niiiiiii palju aega! Tegelikult lausa niiii meeletult, et sa võid vabalt uue hobiga tegelema hakata – nt mina hakkasin jälle blogima :) Mina ei saanud nt tegelikult arugi, kui palju see constant texting and shit aega võtab.
Sõprusringkonna laienemine. Since sa oled nüüd vallaline, käid sa kindlasti rohkem väljas. Umbes kolme kuuga tutvud sa rohkemate inimestega, kui terve suhtes viibitud aja jooksul!

Kuidas saada üle purunenud suhtest ja parandada murtud südant?

Suhte lõpp on tulnud üllatusena või mitte – see on alati raske! Murtud süda ja haige hing ei lase keskenduda, magada ning tunda end õnnelikuna. See on tõsi, et aeg parandab kõik haavad, kuid paranemisperioodil on samuti võimalik end hästi tunda:) Edu võti on muidugi positiivsus. Sain ükspäev võimaluse võtta midagi fortune-cookie taolist asja, millele oli kirjutatud, et on tõestatud, et edu allikaks pole mitte teadmised ja oskused, vaid optimism! Mida siis teha, et optimism südamesse ja naeratus näkku tagasi saada?

  • Esimene asi pärast lahku minekut – enne absoluutselt kõike – kustuta ta Faceist, MSNist, telefonist. Kustuta ta absoluuuuutselt igalt poolt. Tühjenda oma interneti vahemälu, et tema kasutajanimed vms kogemata kuskil ei ilmuks. Samamoodi pildid. Kõik pildid olgu Faceist vms kadunud. Tühjenda ka telefon. Kindlasti on su DP selline, kus te õnnelikus armastuses läga panete xD
  • NUTA! Nuta ja hala ja röögi ja karju. Kuula armastuslaule ja vaata romantilisi komöödiaid. Nuta endast kõik pisarad välja. See on hea, sest siis sa lased kõik pahad emotsioonid endast välja ja saad alustada puhtalt lehelt. In fact – see on normaalne, kui nt kolmandal päeval sa tunned end, kui zombie. Sul pole mitte ühtegi emotsiooni – ei head ega halba. Sul on täiesti ükskõik, kas sa elad või sured. See läheb mööda :)
  • Kui sa tunned, et sa suudad juba rääkida, siis RÄÄÄGI! Räägi ennast tühjaks. Kõigest, mis sind vaevab – isegi, kui see pole armastusega seotud. Lihtsalt jaura ja jaura kellelegi. Võta kohe 3-4 inimest ette, sest kui nad on su sõbrad ja sinust hoolivad, siis nad saavad aru ja kuulavad. Kui sul pole kellegagi rääkida, pöördu psühholoogi pole – nad on enamasti väga toredad ning oskavad sind aidata. (Või räägi endaga! Ausalt. Ma käin vahepeal jalutamas ja lihtsalt räägin endale oma elust ja tunnetest ja tegemisteks. Intelligentse inimesega on ju hea rääkida!!)
  • Viska minema kõik tema asjad. Kõik pildid, riided, kingitused (kui need just kallid pole – siis müü need maha :D). Kui sa siiski ei taha KÕIGEST loobuda, siis koos teiste hooaja-asjadega pane nad kasti ja vii kast pööningule, mata tagaaeda või pane vanaema poole hoiule. 
  • Korralda ümber oma tuba. Lihtsalt, et keskkond su ümber muutuks ja sa tunneks, et alustad uut elu.
  • Väldi laule, filme, kohti ning üldse asju, mis sulle TEDA meenutavad. Säti ennast tagasi rööpasse. 
  • Selle punkti võid sa vahele jätta, aga mind see aitas. Kui umbes nädal-kaks on möödas ja sa tunned, et sa hakkad juba ellu ärkama, siis mina võtsin teadlikult ette laulud, mida me koos kuulasime, vaatasin nutukaid filme, meenutasin mälestusi temaga. Alguses ajas jubedalt nutma, aga varsti ma juba suutsin naeratada ja isegi kaasa laulda. 
  • Mine välja. MINE VÄLJA! Said aru? Ära kopita toas. Go out and have fun. Sõbrad teevad su tuju heaks. Sa ei kujuta ette, kui palju nunnusid vastasoo esindajaid väljas ringi liigub, sest sa oled ju koguaeg kinniste silmadega ringi jalutanud :D Siiski make sure, et sa teda kuskil ei kohta, sest see on endiselt valus ja sa tead seda isegi, eks? 
  • Nüüüüd on aeg endale tegevust leida. Otsi mõni projekt, uus töö, mine maailma avastama, õpi midagi uut juurde, alusta uue hobiga. GET BUSY! See ei lase sul mõelda millestki negatiivsest, sest sul pole lihtsalt aega. Iga õnnestumine annab sulle juurde enesekindlust ning paneb su enda üle uhkust tundma. :)
Mida murtud südamega mitte teha?
  • Ära joo ennast purju. Srsly, don’t!  Kas ma pean tõesti seletama miks? Sest kui sa oled purjus, siis sa oled armuvalus debiilik. Kas sa tahad tõesti välja näha nagu see pelmeen seal peol kunagi, kes tõmbas ennast umbe, märatses ja hakkas nutma ning kõigile oma rasket elu kurtis? Hiljem muidugi ulgus ta põlvini kuskil sopa sees paljajalu ja rippus telefoni otsas kell pool 5 hommikul, et oma eksile rääkida, kui väga ta siiski temast hoolib ja ta ilma temata ei saa... Pathetic! Need ’kui sa mind ei armasta, siis ma tapan ennast ära’ killud, on samuti kõige kergemad tulema sellistel hetkedel. See on lausa naeruväärne ja enne, kui isegi oli mingi võimalus, siis sorry – pärast sellist tsirkust on võimalus alla nulli. 
  • Ära võta rahusteid ega unerohte. Sa ei vaja neid. Sa saad omal jõul terveks. Inimesed on kujundatud nii, et nad paranevad kõigest. Lihtsalt ei tohi alla anda. See on the main thing. Kui eesmärk on silme ees, siis juhtub see varem või hiljem :) Inimese mõttejõud on VÕIMSAIM JÕUD EVEEEEER! Mina ostsin magamiseks palderjani tabletid. Need maksavad naeruväärselt vähe (terve purk 0,60 €) ja on alguses su parimateks sõpradeks. Siis saad ennast igal ööl rahulikult välja puhata. Btw – sa ilmselt näed teda igal öösel unes. Proovi see aga kiiresti unustada. Ära analüüsi neid unenägusid (või mida need tähendada võivad – ’ma nägin unes, et ta kandis punast särki ja see tähendab vana armastuse tagasitulekut kuna punane on südamete värv ja särk katab inimese südant, OMGOMG’), sest need on ainult pettekujutelmad :)
  • Ära maga kellegagi enne, kui sa valmis oled. Ära lase kunagi asja flirdist kaugemale, sest sa võid end pärast lihtsalt räpasena tunda. Ära tee seda endale ;)
  • ÄRA ASTU UUDE SUHTESSE!! FAKING EI, ÄRA TEE SEDA! Sa ei mõtle selgelt, kui pärast kahte kuud omaarust ’elu armastuse’ leiad. See on bullshit. Sa lihtsalt võrlded oma eksi temaga ning jumal hoidku selle eest, et sa kellegagi peaks deitima selleks, et oma eksi armukadedaks teha. See EI TÖÖTA! Sa alandad vaid ennast. Hoia tõesti commitmentist eemale. 
  • Ära hängi koos paaridega, kus sa oled viies ratas vankri all. Pärast seda sa tunned ennast halvasti. Otsi üles pigem oma vallalised sõbrannad. Minul kahjuks vallalisi sõpru väga ei ole ning ma olen lihtsalt leppinud sellega.. xD Samas on mul sellevõrra rohkem ’vendasid’, kes mind kaitsevad ja hoiavad, sest mu sõbrannade kutid on väga SUPERTSILLID! High five! :)


Pea meeles, et igast suhtest on midagi õppida ning kui see oli hea suhe, siis oled sa kindlasti ka sellest midagi head saanud. Vaata peeglisse ja sa näed, et sa oled superawesome;)

Stay positive, honey,
Sinu Awesome Kitty


17 comments:

  1. sa pidid ju vistrike kohta ka kirjutama

    ReplyDelete
  2. Väga hea, kui soove on :) Ma luban, et see akne-postitus tuleb väga varsti:) Tseki homme uuesti :) Aitäh tagasiside eest =)

    ReplyDelete
  3. Miks te poisiga lahku läksite? Mis juhtus, kui küsida tohib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tohib ikka:) Ma ei tea isegi täpselt siiani - esimest korda mind maha jättes kahetses ta tehtut järgmisel päeval väga ning loll olin, et talle andestasin kuna nädalapäevad hiljem sain smsi, et ma siiski ei sobi talle naisekandidaadiks. Väitis, et asi on minus, kuid kahe nädala pärast teist tüdrukut suudelda oli vist parem, kui mind:)

      Aga ma ei põe - I believe you can't appreciate real love until you've been burned.

      Päikest, kullakallis lugeja,
      AwKit

      Delete
  4. Väga tubli, et ei põe:) , sest mehed tulevad ja lähevad:D

    ReplyDelete
  5. Kus seda juttu laikida saab, kahju et kõik inimesed nii ei mõtle, nagu Sina, konkreetse probleemi puhul just.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee! Ma tõesti tänan:) Nii armsat asja pole ammu öelnud keegi:) Päikest:)

      Delete
  6. Aga kui ta nüüd kolmandat korda tagasi tuleb? Oleks see üldse võimalus? Andestaksid talle? Ise olen selline olnud sellepärast küsingi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! Eks sellega on nii, et mõistus peab lihtsalt südamele selgeks tegema, et tema kord on kuss olla kuna ta on niigi liiga palju otsustada saanud. Ma ei andestaks talle iial:) Ma arvan, et keegi ei tohiks teisele inimesele tahtlikult halba teha - seega ei teeks seda isegi kättemaksu eesmärgil:) Ma saadaks ta viisakalt pikalt ning annaks talle teada, kui heast tüdrukust ta ilma jäi:)

      Although...Kusjuures ma olen seda teinud - kui sind huvitab, siis võin rääkida, mis sellest vana supi seitsmekordsest soojendamisest sai. See oli liiga kreisi!

      Delete
  7. Sa soovitasid ära kustutada kõik kontaktandmed, aga mul on sellega probleem. Enne suhet olime väga head sõbrad vähemalt 2 aastat ja suht raske on temaga mitte edasi suhelda. Mida ma siis teeks? Minna viisakalt lahku anda andeks, kuidas minuga käitus või lõpetada päeva pealt suhtlemine ?

    ReplyDelete
  8. Mul on kaks korda arenenud suhe sõprusest. Kahjuks olen mõlemad korrad sellest seltskonnast eemaldunud, kontaktid kustutanud ja enam mitte kontakteerunud. Kahjuks jääb niimoodi ka paljudest teistest tuttavatest-sõpradest ilma.. Vahepeal olen siiski sattunud nende mõlemaga ühte seltskonda, kuid sel juhul olen lihtsalt küsinud, kuidas läheb ning suht ignonod :D Ma arvan, et kui sa temaga edasi suhtled, siis sa ajapikku unustad selle halva, mis oli ning annad talle ikkagi andeks :)

    ReplyDelete
  9. MEGA SUUR AITÄH SULLE !!! :) mu suhe pole veel "ametlikult" läbi, kuid mina siin kodus istudes olen otsuselt jõudnud, nüüd jääb vaid oodata kui kadunud teine pool välja ilmub, et talle seda näost-näkku öelda saaks. :) Järgnevad kuud saavad väga rasked olema, aga Sinu postitus andis mulle positiivset jõudu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul on siiralt hea meel, et sain kellelegi kasulik olla. Kusjuures ma tean, mida sa tunned, kui inimene lihtsalt ära kaob. See on kõige nõmedam tunne üldse! Äsa talle jalaga (muidugi vaid verbaalselt:D) ja näita, millest sa tehtud oled! Suhkur, jahu ja maasikavaht jäägu järgmise suhte jaoks. Kuula Sia - Titaniumit ja mõtle 'seitse meetrit ja kuulikindel' mõtteid:) Edu sulle selle luuseri pikalt saatmisel! :) Ja muidugi - tere tulemast vallaliste sekka, its so much fun! :D

      Delete
  10. Juhtusin neid soovitusi täiesti juhuslikult lugema. Väga head soovitused juhtusid minuni just väga õigel ajahetkel ja panevad olnule teisiti mõtlema. Aitäh soovituste eest! Võistlus südame ja mõistuse vahel on sellistel juhtudel ikka päris karm. Eks see kui raske on inimest südamest välja rebida sõltub suuresti sellest kui sügaval ja kui kaua see inimene selles südames oli. Mida sügavamal ja mida kauem seda valusam ja keerulisem see kõik on. Öeldakse, et küll aeg parandab kõik haavad on ikka päris keeruline südamele selgeks teha, et nüüdsest ei maksa südame hääl neis küsimustes mitte midagi ja edaspidi teeb otsuseid ainult mõistus oma karmikäelisuse ja ratsionaalsusega.

    ReplyDelete
  11. Tõesti äge, aitähh nende soovituste eest! Ma ka päris kustutada pole tahtnud, aga isegi peale 1,5 aastat ei ole hea näha, sest head midagi ei tule ja vana valu on kõik tagasi.. Ja hakka jälle otsast pihta. Aga palju positiivsust andsid need mõtted ja niiiiii tuttav teema kõik, kuidagi hea on tunda, et Sa pole ainuke siin päikse all , kes oma armuvalus piinelnud on või siiani piinleb.

    ReplyDelete
  12. Aitäh Sulle, et sa sellise postituse oled kirjutanud. Mulle oli seda praegu väga vaja.
    Kaks kuud tagasi lõppes mul nelja aastane suhe. Praegusel hetkel olen ikka masenduses, südames on valus, nutan. Härra on juba edasi liikunud ning üleeile tutvustas enda uut tüdruksõpra ka vanematele.
    Septembris kolis härra Aasiasse õppima ja mina pidin sõitma samuti sinna veebruaris. Sept ja okt vingusin/masetsesin läbi skype mina Eestist ning samal ajal üks aasialanna pilgutas silmi ning härra jooksiski tema juurde. Ühiseid huve pidi olema väga palju. Ma tunnen ennast nii petetuna.

    ReplyDelete

There was an error in this gadget