Monday, May 7, 2012

AKNE! Kuidas leevendada aknet? Mida teha akne korral?

Aasta 2010 september, 100% akne
Mina olen aknega kimpus olnud juba pea kaks aastat. Sellest ajast, kui läksin Kreetale tööle - sealne palav ilm tegi siiski oma töö. Põhjamaisele linalakale oli veits liig. Kuigi suuremateks probleemideks oli muidugi pigem nõudepesumasina aurud, pidev higistamine ja halb vesi. Suure põntsuu pani ka VÄGA hull dieet - constant õgimine. Nelja kuuga võtsin peaaegu 10 kilo juurde - sealjuures oli töö füüsiliselt raske ning kaloreid põletasime palju. Kui oleks niisama lesinud, siis oleks ilmselt mingi 30 kilo juurde tulnud xD Igatahes läks nahk väga hulluks. Eesti naastes käisin nahaarsti juures, kus pärast uuringuid diagnoositi troopiline akne. Nende kahe aasta jooksul olen ma katsetanud sadu erinevaid viise aknest vabanemiseks. Panen kirja mõningad viisid, millega seda leevendada. LEEVENDADA sp, et ma pole endiselt aknest lahti saanud - kuigi umbes 75% ulatuses on seda nüüd vähem. Osad minu meetodid on lihtsalt välja kujunenud ning täiesti minu omalooming :D

Igapäevased rituaalid naha korrashoiuks:
  • Pese nägu 2 korda päevas - ei rohkem ega vähem. Pese nägu tavalise duššigeeliga või seebiga. Arstid küll ei soovita seebiga pesta, kuid ma teen seda siiski ning kasutan pärast kreemi. Mõnikord ma pesen nägu ka šampooniga sest siis püsib nägu mõnusalt värske ning ei lähe nii kiiresti rasuseks. 
  • Enne meigi peale kandmist, kasuta rasvast kreemi või võiet! Võid ka jumestuskreemi segada veel sama kreemiga. Enne puudri peale kandmist lase aga põhjal kuivada - meigi senikaua silmi või sirgenda juukseid :P
  • Hoides naha niiske, ei teki kehal vajadust ise rasu toota ning akne paraneb paremini.
Nipid-trikid aknega võitlemiseks:
  • Kui sul on juba tekkinud vistrik, siis pane sinna hambapasta asemel hoopis deodoranti. See kuivatab 50x paremini ning ei jäta punast laiku. 
  • Apteegist saab käsimüügist ravimit 'Akne BP5', mis aitab lühiajaliselt VÄGA hästi. Õhtul enne magamaminekut kannad peale õhukese kihi. Hommikuks on nägu täiesti paistes ja punane, aga see kaob lõunaks vms ära. Järgmisel õhtul toimetad samamoodi. Kolmanda ravipäeva hommikuks peaks su nägu olema puhas nagu beebipepu! Ära aga hõiska enne õhtut. See ravim tõesti töötab väga hästi, aga seda tõesti EI TOHI teha rohkem, kui 3-4 päeva järjest!! Siis tuleb paar päeva vahe sisse jätta ning soovi korral niimoodi jätakata kuni 3 kuud. Ma ise eirasin muidugi täiega seda alguses ning pisarad olid kiired tulema. See ravi kuivatas mu naha niimoodi ära, et nahk kiskus lihtsalt nii räigelt, et suuümber oli nahk rebenenud ning verine. See on VÄGA tugev kuivataja. Sp ta ka ravib. Suht rõve hais on kaa tal, aga samas teda jätkub väga kauaks. Minul on see juba mingi aasta olnud ja ikka pole veel otsas. Seda võib panna muidugi ka mujale, kui näkku, aga samade reeglite järgi! Kreem ise oli vist 5 eurot ;)
  • Supermarketid müüvad SUPER tooteid kaubamärgi Himalaya all. Selle brändi aknekreem on SUPPPPPÖÖÖÖÖÖRB! Mina panen seda õhtuks peale ja hommikuks on nägu 7x puhtam. Maksab kaa hästi vähe - ca 4 euri. 
  • Maga ALATI puhta padjapüüriga! Padjapüüri sees on niiiii palju tolmu ja mustust lihtsalt, et see ummistab poore.
  • Käi ca kord kus nägu puhastamas. Põlvas nt teeb üks naine sügavpuhastavat näohooldust vaid 12-15 euroga. Leia see väike summa igakuiselt oma naha hüvanguks.
  • Mõõdukas solaarium tõesti teeb head! Kui ma olen paar korda sollis käinud, on nägu palju puhtam ning säravam.
  • I.L.U.S. tabletid - Tervisepüramiidi ravikuur. 30 päevane ravikuur naha, küünte ning juuste heaks. Palju looduslikke vitamiine:) Ei tee kindlasti halba! Mina sõin terve kuuri ära ning küüned muutusid palju tugevamaks nt. Ilmselt mõjus nahale kaa hästi, kuid ma kasutasin ka teisi tooteid samal ajal niiet otsest tablettide mõju ei julge kommenteerida.
  • Puhasta oma meigipintsleid. Oiiiii, kui mina esimest korda neid puhastasin, siis ma pidin pikali kukkuma, mis sodi sealt välja tuli. Srsly:D Puhasta oma puudripintsel ja imesta lolliks, mis läga sa endale näkku oled toppinud.
  • Tee meigivabu päevi vähemalt 2-3 korda nädalas. Kui sa ise kaa puhkad, siis oled ju ülejäänud päevadel oluliselt produktiivsem, junõu;)
  • SAUN! Enne sauna minekut pese ennast korralikult puhtaks, seejärel võta kõvasti leili - iga leilikorra vahel pese endalt higi maha. Kui sa seda ei tee, siis räpane higi ummistab sinu poorid ja kõik mustus, mis su kehal, jookseb sirinal su kuumusest avanenud pooridesse! Kui võtad leili aga õigesti, siis watch your skin improve under your own eyezzz.
  • Kui sa pesed oma näo ära eks, siis võta tavaline froteerätik - aga tseki, et see ikka pehme oleks - ning hõõru seda õrnalt või natuke kõvemini vastu nägu. Niimoodi sa eemaldad kõik surnud naharakud. Pea meeles, et nahk on nüüd täiesti kaitsetu ning kui sa oma ülipuhta näo nüüd vastu musta padjapüüri surud, siis tegid sa endale karuteene. 
  • Proovi vältida igasugu puhastavaid näoveejurasid. Reeglina on need täielik bullshit.
  • Osta endale kvaliteetne näokoorija ja kasuta seda 1-2 korda nädalas. Mu õde ostis mingisuguse greibiga koorija. See haiseb täpselt nagu mingi Ajax xD AGA see on parim näokoorija, mida ma kasutanud olen. //Uurisin välja ning nüüd on see ka Eesti poelettidel - Neutrogena oranž näokoorija, millega samast sarjast on veel mingi näohooldusevärk, kuid seda pole proovinud ning ilmselt ei proovi ka. 
  • Maskid, maskid, maskid. Leia endale sobiv niisutav mask ning kasuta seda aegajalt. 
  • Muuda oma söömisharjumusi - KÕIK värske on nahale hea, sest KÕIK, mida me endale sisse kühveldame on kõige otsesemalt seotud meie naha olukorraga. Kui kuskile tekib mingi lööve, punnid, villid vms, siis nahk annab sulle teada, et miski on korrast ära. Naisi vaevab tavaliselt päevade ajal vinniline suuümbrus - see on asi, millesse sa ei saa kahjuks midagi parata.. Võid ka teha smuuti- või veepäevi. Kõik detoxing päevad viiavad su kehast välja mürkained ning mõjuvad nahale hästi! :)

Põhiline on see, et tuleks meeles pidada, et naha hooldamisega ei tohi minna liiale! Minu nahk paranes kõige paremini siis, kui tegin 7 päevase boheemlasekuuri, kui ma ei pesnud isegi juukseid. Elasin kodus nagu metslane :D Pesemisrituaalides olid vaid strateegilised kohad ning hambad. Pärast 7 päevast 'paastu' kõigest keemiast oli lust ja lillepidu küll sauna minna, aga pärast sauna oma säravat ning puhast nahka vaadata oli lausa fantastiline! :) Keep it real nagu Ali G ütles, eksole :)



Love yourself coz you're worth it,
AwKit

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget